Elmia inleder nytt varsel

Elmia inleder nytt varsel

Till följd av Covid-19 (Corona) pandemin och dess påverkan på mäss- och mötesbranschen varslar nu Elmia ytterligare 30 medarbetare.

Coronapandemin fortsätter att i högt tempo förändra förutsättningarna för människor och verksamheter runt om i världen. Elmia behöver fortsatt agera för att minimera kostnader i och med att möten, mässor och event flyttas fram. Tidigare under hösten tvingades Elmia varsla cirka 20 medarbetare och nu läggs ett nytt varsel på ytterligare 30.

Elmias styrelse och ledning analyserar och diskuterar kontinuerligt situationen tillsammans för att på bästa möjliga sätt hantera nuläget.

– Vi behöver prioritera våra kraftigt reducerade resurser till aktiviteter och åtgärder som gör att vi kan komma stärkta ur den utmanande situation som vi, och många andra, befinner oss i. Det är naturligtvis en mycket tråkig situation för Elmias medarbetare och partners. Vi är dock övertygade om att efterfrågan på det fysiska mötet med upplevelser, utbyte av erfarenheter, innovationer och affärsutveckling kommer vara stort när pandemin är över och dess konsekvenser lagt sig, säger Lotta Frenssen, vd Elmia AB.

­För ytterligare information kontakta:

Lotta Frenssen, vd Elmia AB tel: +46 36 15 20 00

I slutet av oktober lanserade Elmia tillsammans med branschkollegor siten Vi ses säkert där vi samlat kunskap kring hur man kan arrangera säkra mötesplatser med fokus på att minimera smittspridning av Covid-19. Mässbranschen har gedigen erfarenhet och en handlingsplan för hur vi kan öppna upp våra verksamheter på ett säkert sätt. Vi är redo för att med säkra mötesplatser driva återstarten av Sverige.

__________________________________________________