Spela världens bästa golfbanor – på Elmia

Spela världens bästa golfbanor – på Elmia

Elmia är en mötesplats för upplevelser, innovationer och affärsutveckling. Vi är glada att vi nu, trots pandemin, utvecklar möjligheten till upplevelserika möten på Elmias område. Golf är en av de aktiviteter som ökat kraftigt under året, kanske inte minst för att golf är en sport där människor kan träffas säkert, dela erfarenheter och uppleva saker tillsammans.

På Elmia har vi skapat möjlighet för alla, oavsätt nivå, att förlänga golfsäsongen genom att öppna en av våra stora, välventilerade mässhallar för golf – inomhus. Vi bygger nu 10 avskilda lounger med GCHawk simulatorer av märket Foresight Sports Europe vilket gör oss till Nordens största träningsanläggning med golfsimulatorer. Företag erbjuds möjligheten att sponsra en egen lounge och blir därmed samarbetspartners till Elmia Golf Center.

James Stewart, European Sales Manager, Foresight Sports Europe: We are thrilled to be a supplier and partner to Elmia in the development of Elmia Golf Center. It has been a pleasure to work with Elmia to help provide their customers with the best possible simulation experience.”
“Vi är glada över att vara partner i utvecklingen av Elmia Golf Center.
Det är ett nöje att tillsammans med Elmia erbjuda den bästa möjliga golfupplevelsen via simulatorer, säger James Stewart, European Sales Manager, Foresight Sports Europe.

För att spetsa till upplevelsen ytterligare erbjuder FC Gruppen energigivande mat och dryck på plats. Tillsammans med FC Gruppen och våra sponsorer kommer vi även erbjuda After Golf, ett After Work-koncept med golfspel, mat och dryck med start 2021.

William Axelsson, VD, FC-gruppen: ”Detta ger oss ytterligare möjligheter att i samarbete med Elmia erbjuda upplevelser tillsammans med lokalproducerad mat och dryck”

Möjligheten att boka banor startar måndagen den 23 november, och Elmia Golf Center öppnar för spel i mitten av december. Besök vår hemsida elmia.se/golf-center för mer information och bokning, eller följ oss på Instagram för att ta del av senaste informationen.

Erika Karlsson, Projektledare, Elmia: ”Idén till det som nu blir Elmia Golf Center föddes i höstas när våra hallar stod tomma på grund av pandemin. Vi tror att Elmia Golf Center skapar ytterligare attraktionskraft till Elmias möten, mässor, event och till Jönköping som golfstad genom att förlänga golfsäsongen året runt.”

Elmia Golf Center är en inom Norden unik miljö med enkel logistik, exklusiv restauration och proffsutrustning. Detta gör det möjligt att i simulator träna och analysera din sving på driving rangen och att uppleva spel på några av världens bästa banor. Lägg där till utmaningar och spel för en mer lättsam golfupplevelse för hela familjen. Möjligheten att träna och spela golf inomhus utgör ett komplement till de nio välrenommerade golfbanor som ligger i och kring Jönköping. Elmia Golf Center förstärker därmed Jönköping som golfdestination.

I slutet av oktober lanserade Elmia tillsammans med branschkollegor siten Vi ses säkert där vi samlat kunskap kring hur man kan arrangera säkra mötesplatser med fokus på att minimera smittspridning av Covid-19. Mässbranschen har gedigen erfarenhet och en handlingsplan för hur vi kan öppna upp våra verksamheter på ett säkert sätt. Vi är redo för att med säkra mötesplatser driva återstarten av Sverige.

Kontaktinformation:

Erika Karlsson, +46 (0)36-15 20 07, erika.karlsson@elmia.se